Algemene voorwaarden
1. Inleiding.
Iedereen kan maaltijden bij ‘Comme a la maison’ bestellen, ongeacht leeftijd, zorgvraag, problematiek, …
Onze maaltijden worden vers bereid aangepast aan uw specifieke noden, deze hebben een korte houdbaarheidsduur. Hierdoor heeft u geen herroepingsrecht na bestelling uitgezonderd de annuleringsmogelijkheden bepaald in punt 5.
2. Toepassingsgebied.
Deze voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod, offerte, bestelling of overeenkomst die gemaakt wordt met ‘Comme a la maison’ voor producten of diensten.
Deze algemene voorwaarden zijn ook van toepassing met uitsluiting van algemene voorwaarden van de klant.
3. Menu.
Maaltijden aan huis bevatten steeds een soep, hoofdschotel en nagerecht.
Naast het weekmenu bieden wij alternatieve maaltijden aan welke in het menu ingepast kunnen worden ( eventueel mits een meerprijs).
Indien door externe omstandigheden ingrediënten niet beschikbaar zijn wordt een evenwaardig alternatief geleverd.
De webshop bevat een variatie van maaltijden welke onder dezelfde voorwaarden vallen.
De weekmenu wordt via de website beschikbaar gesteld en kan steeds via de chauffeur bekomen worden.
4. Tarieven.
Onze tarieven zijn vermeld in de overeenkomst. Wij behouden ons het recht deze aan te passen aan de marktsituatie mits een schriftelijke melding 14 dagen vooraf.
Prijzen in de webshop zijn iedere dag aanpasbaar in functie van de marktsituatie. Deze aanpassingen geven geen recht op annulatie van uw bestelling.
Facturen zijn contant betaalbaar op het moment van aflevering. Voor iedere vertraging in de betaling is de klant vanaf de vervaldag van de factuur van rechtswege en zonder voorafgaande ingebrekestelling een verwijlintrest verschuldigd van 1% per begonnen maand waarbij elke begonnen maand geldt als een volledige maand en zulks onverminderd eventuele schadevergoeding en kosten. Eveneens is van rechtswege en zonder voorafgaande ingebrekestelling een forfaitaire vergoeding verschuldigd ten belope van 10% van het factuurbedrag met een minimum van 250 euro als schadebeding, dit zonder voorafgaande ingebrekestelling en bovenop de hoofdsom, de verwijlinteresten, innings-, aanmanings-, vervolgingskosten en onkosten ten gevolge van tijdverlies en gerechtelijke of juridische kosten. Dit schadebeding doet geen afbreuk aan de verplichting de bedongen verwijlintresten te betalen.
Betwistingen dienen binnen de vijf werkdagen na verzending van de factuur per aangetekend schrijven aan ons kenbaar gemaakt te worden op straffe van onontvankelijkheid.
5. Bestellingen & annulatie.
Bestellingen van het weekmenu kunnen doorgegeven worden via :
– De chauffeur die bij u levert
– Telefonisch : 0498/53.49.68 van ma tot vrij 7u-18u
– Per mail : info@commealamaisongent.be
Alle andere bestellingen kunnen via de webshop gebeuren of telefonisch.
Annulaties van webshop-bestellingen kunnen niet gebeuren daar deze speciaal voor u klaar gemaakt worden.
Bestellingen via de weekmenu kunnen geannuleerd worden tot 24u voor levering. Volgende zaken kunnen ingeroepen worden als overmacht : ziekenhuisopname, ongeval, overlijden van de besteller. Hierbij wordt een annulatie tot 10u dezelfde dag aanvaard.
6. Levering.
De maaltijden worden aan huis geleverd, behalve indien anders afgesproken. Om de kwaliteit van de maaltijden te garanderen is het belangrijk dat de box van de warme maaltijd gesloten blijft tot net voor de maaltijd.
Bij gekoelde maaltijden moet de maaltijd zo snel mogelijk in de koelkast geplaatst worden of bewaard worden tussen 0°C & +/- 4°C.
Wij kunnen niet aansprakelijk gesteld worden indien aan deze voorwaarden niet voldaan wordt.
Onze maaltijden worden steeds in optimale omstandigheden bereid en geleverd.
7. Overmacht.
In geval van overmacht zijn wij niet gehouden onze verplichtingen na te komen. In dat geval kunnen wij onze verplichtingen opschorten voor de duur van de overmacht.
Overmacht is elke omstandigheid buiten onze wil en controle die de nakoming van onze verplichtingen geheel of gedeeltelijk verhindert. Hieronder vallen zonder limitatief te zijn : stakingen, onverwachte files, ongevallen op de wegen, brand, bedrijfsstoringen, energiestoringen, storingen in een telecommunicatienetwerk of verbinding, gebruikte communicatiesystemen en het op enig moment niet beschikbaar zijn van de website, niet of laattijdige levering van toeleveranciers ,…
8. Klachten.
Klachten moeten zo snel mogelijk en met een nauwkeurige omschrijving aan ‘Comme a la maison’ gemeld worden. U dient dit bij voorkeur schriftelijk te doen via mail of in uitzonderlijke gevallen telefonisch met een schriftelijke bevestiging nadien.
9. Stopzetting & opschorting.
Leveringen van maaltijden aan huis kunnen te allen tijde stop gezet worden, u dient ons hiervan 48u op voorhand te verwittigen per mail of telefonisch.
Bij stopzetting worden de boxen waarin de maaltijden worden geleverd teruggevraagd. Deze worden opgehaald indien mogelijk, anders is de klant verantwoordelijk om deze terug te brengen.
Bij niet terugbezorgen van ons materiaal zal deze aangerekend worden aan de tarieven die op dat ogenblik gelden bij onze leverancier.
Opschorting kan aangevraagd worden omwille van ziekenhuisopname, tijdelijk verblijf in kortverblijf of vakantie van de klant. Dit moet ons gemeld worden 48u voor de laatste levering of bij ziekenhuisopname voor 10u de dag zelf.
10. Privacy.
Comme à la maison geeft veel om uw privacy. Wij verwerken daarom uitsluitend gegevens die wij nodig hebben voor (het verbeteren van) onze dienstverlening en gaan zorgvuldig om met de informatie die wij over u en uw gebruik van onze diensten hebben verzameld. Wij stellen uw gegevens nooit voor commerciële doelstellingen ter beschikking aan derden.
Dit privacybeleid is van toepassing op het gebruik van de website en de daarop ontsloten dienstverlening van Comme à la maison. Dit privacybeleid beschrijft welke gegevens over u door ons worden verzameld, waar deze gegevens voor worden gebruikt en met wie en onder welke voorwaarden deze gegevens eventueel met derden kunnen worden gedeeld. Ook leggen wij aan u uit op welke wijze wij uw gegevens opslaan en hoe wij uw gegevens tegen misbruik beschermen en welke rechten u heeft met betrekking tot de door u aan ons verstrekte persoonsgegevens.
Als u vragen heeft over ons privacybeleid kunt u contact opnemen met ons.
11. Herziening algemene voorwaarden.
De algemene voorwaarden kunnen te allen tijde herzien worden door ‘Comme a la maison’. De meest recente versie is steeds te vinden op onze website, en kan telefonisch aangevraagd worden.
12. Geschillen.
Bij geschillen zijn enkel de vredegerechten en rechtbanken van Gent bevoegd.
13. Comme a la maison
Dit zijn de algemene voorwaarden van ‘Comme a la maison’ Finlandstraat 7d 9940 Evergem en ingeschreven in de K.B.O onder nummer BE0674.592.042.